canet de mar 24 25 en 26 mei

27 mei 2017 - Canet de Mar, Spanje

24 25 en 26 ste meimaand

woensdag 24
heerlijk.... die spaanse zon. alles op het gemakkie.....vandaag een kijkje op het
"vlakbijstrand".
dat blijkt nog een heel gedoe, nl. camping uit, de N11 oversteken, volgende barrière is het spoorlijntje naar barcelona. maar niks " oversteken" , een in elkaar gestort en niet meer in gebruikszijnd gebouw door. deur open van 11 tot 5 ( het moet niet gekker worden), een donkere trap af, tunneltje onder het spoor door, en dan......onhandige brokken steen om dan tenslotte op het strand terecht te komen. van zand is geen sprake: super kleine kiezeltjes, die bloedje bloedje heet zijn. met verbrande voetzolen
plof je dan op je meegesjouwde stoel neer zo dicht mogelijk bij de zee.  omdat je voeten ( met of zonder schoenen ) een halve meter per stap weg zakken is  lopen not done.
enfin, na de barre tocht, eenmaal op je plekkie best lekker. zonnetje doet zijn best, weinig wind, glad zeetje. puzzeltje, boekje, biertje uit de koeltas van de vrolijkjes.....
zo houden we het nog wel een uurtje of wat vol. wel ff moed verzamelen voor de terugtocht.
vandaag schuiven  pim en anneke aan bij de eijkjes. we eten een soort van thais, veel groentesnijwerk, maar resultaat super.
kaartje leggen voor de pot, raakt al aardig gevuld.

25 hemelvaart.
de schoonbroers nemen op lukas  een kijkje in het werelddorp Canet ( eerder schreef ik het met 2 ennen, is verkeerd) op zoek naar een eventueel gezellig restootje.
gelukt! en meteen voor vanavond een tafeltje gereserveerd. keuken gaat pas om 8 uur open, dat wordt in de middag wel vast een groter snackje, anders gaan we dat niet redden.
zelfde ritje gaan de eijkjes later ook doen, hééé.... tegenover het testaurant een chinese bazar, altijd leuk om te snuffelen.en.... voor de zoveelste keer op rij: ZONDER petjes op reis gegaan.
aar op terras, mar in de shop. je scoort altijd wel wat: pannenlappen ( ook al vergeten) en twee serieuze real chinese petjes. en een weggooi batterijtje, want past achteraf nergens in, alleen in de prullenbak.
verder doen we een lookie lookie of op een ander plek wellicht het strand wat minder
ingewikkeld te breiken is. we komen uit op het volgende dorpje Arenys de Mar, via de afrit naar de haven die over het spoor gaat. 3 kilometer van de ⛺️
avondsessie
eerst met schoonzus nog een bezoekje aan de chinees......tòch maar die leuke tassen
voor de heb, een rooie voor mar, een groene voor an.
bij "hospitalet", het restaurant, tevens hostal. ziet er gezellig uit, we worden verwelkomd ware we het koninklijk gezin, leuk gedekt tafels. hollandse prijzen ook leuk.
prima eten, goede wijn en een  irishcoffee, maar dan met een spaanse likeur, toe.
op de rekening blijkt later dat die dingen zomaar 9! urietjes per stuk kosten....
van de weeromstuit, geheel per ongeluk, blijkt later dat we precies gepast betaald hebben en geen cent fooi hebben gegeven. om je dood  te schamen wel.

vrijdag 26
de dag na hemelvaart, blijkbaar ook hier een vrije dag, op het strand meer mensen dan anders. pim neemt onze stoelen en parasol mee, zij met de auto, wij op lukas.
zo heee, dat scheelt een slok op een borrel! alles vlak vanaf het parkeerterrein, lange plankiers tot bij de waterlijn, dus lekker makkelijk lopen.
zelfs een barretje op de playa, voor als onze eigen voorraad op is. en ligstoelen te huur.
jammer, vandaag niet al te warm, behoorlijk kil windje, en regelmatig wolken voor de zon. raar wel, want " weer on line" geeft weertype 10 op. ik zou niet meer dan  6 gegeven hebben. toch houden we moedig stand op het strand.
terug op lukas geen jasjes, geen vestjes,....koud.
provencaals "vrolijken"  prutje , nuttigen we in de eijknova, te koud om buiten te eten.

1. Denise:
    28 mei 2017
    Kortom weer genieten dus met zijn allen!
  2. De beren:
    28 mei 2017
    Klinkt weer heerlijk daar in het Spaanse goede leven.Oké. .op het kwalitatief uitermate teleurstellende weggetje naar het strand na
  3. Annie en Hendrik Jan:
    Heerlijk hè Spanje.
    Zo is het prima vol te houden.