21 22 en 23 van de meimaand

25 mei 2017 - Canet de Mar, Spanje

21 22 en 23 mei.
ons gezinnetje is uitgebreid met mevrouw en meneer eend. nou ja, eigenlijk zijn het
" mee-eters"  ze slapen gewoon thuis.
zodra het echtpaar ons ziet of hoort, stormt het op ons af. niet veel eisend, eten ze het overblijfsel van arie, die altijd maar een hallefie ( mams) stokbrood wegkrijgt.
de voorspelling van " mooi weer" komt uit: zon zon en nog eens zon.
in de schaduw, wel ietsje killerig .
stoelen, ereaders, water, naar het meer ( of eigenlijk meer een heel breed stuk van een rivier) met een giga groot grasveld erlangs.
een stuk of wat franse gezinnen, uitgerust met de gebruikelijke bbq's en veel, heel veel eten, maar verder niemand te bekennen.
beetje het idee van het balatonmeer in hongarije, maar wel veel en veel kleiner. plus: er mag hier niet gezwommen worden?? oh?? geen idee.
arieboy alvast beetje aan de opruim, morgen richting spanje, dan is dàt maar klaar, kunnen we op tijd vertrekken.
ate heeft vandaag de marathon in Leiden gelopen, gehaald!!! en op de foto te zien, nog zo fris als een hoentje bij aankomst. wel langzamer dan ie had gehoopt, maar alleen de prestatie al! van harte scheunezeun.
dìt is grappie: het zwembad,  dat  nog niet open is  voor publiek, maar wel gisteren gevuld is met heerlijk helder water. geen peoplemen, maar??.... ons eendenpaar pontificaal de eerste badgasten.

maandag 22.
zo te zien gisteren dikkemik geboft met de zon, vandaag nergens te bekennen.
laatste bammetje voor de deux canards, 9 uur!! gaan!! (mind you!! planning was 10)
377 km....een hele kluif, maar voornamelijk auto route..... flink doorhalen, wel betalen.
we schieten lekker op, kwart over 2 bij de slagboom van camping "globo rojo"  in canet de mar.
plek (JE), met de nadruk op "JE", al door de vrolijkjes gereserveerd, nummertje 107.
met 4 man sterk (van de camping ) wordt onze NOVA op de milimeter op zijn stek gemanouvreerd. "kennet" , zakmaarzegge. van het ene uiterste ( bijna alleen op de camping in Foix), naar opgehokt. maar alles went.....
broer-en manlief aan de arbeid: poten uit, luifel en  zijflappen eraan, grondzeil uit de zak....., het vrouwenvolk intussen alle reiservaringen uitwisselen. wijntje/biertje/watertje. met een heerlijk gefrituurd hapje.
vanavond worden we verwend door broertje en schoonzus: uitgenodigd voor de dis.
de heerlijkste dingen ....salade van vers gerookte zalm, een pittige mangosalade
( recept vragen, zeker voor herhaling vatbaar), gegrilde kippendijen, gebakken patattertjes, en jawel: aardbeitjes met sahne toe. ( mad: géén bieten met sahne!)
nog een bakkie troost ....slaaaaaap. truste en heel erg bedankt.

23 ste.
doe om half 7 een pietel stukkie rolgordijn naar boven, kijk precies in de facie
van de buurvrouw die een handdoek van haar waslijn afplukt die zowat ìn onze caravan hangt . he nou.
in de andere tegen -ons-aan-geplakte buren nog geen leven, ppff gelukkig.
de camping ligt aan de zee, wel een weg, de N11, die ons scheidt.
maar eerst vandaag rondje boodschap, want we schieten aardig door de voorraden heen.
de mercadona, onze favoriet in spanje , gloedje nieuw, maar opent morgen pas voor het eerst zijn deuren. dus.... aangewezen op ( tòch weer de lidl) of een andere super.
met  pim en anneke, na de boodschap, op het terrasje aan de overkant. wel wat vroeg voor een  wijnazijntje en een pressionnetje, maar van water word je ook zo melig.
kijkje in het zwembad.... ook zeker niet verkeerd. ziet er schitterend uit, veel ligstoelen met genoeg parasollen. nog een -lijkt op een - bubbelbad, en een ??.geen idee... maar nòg een zwembad, wat ondieper. een kijkjjuffrouw op een stoel die het boeltje in de gaten moet houden. weinig zwemmers, dus een makkie.
avondsessie: spelletje "kingen"  om de kaartpot te spekken en... uiteraard voor de gezelligheid .
p.s.
iereeen zal zich verbazen over : " nul komma nul" foto's......echter.... heb al een hele verzameling op de website geplaatst, maar ik zal doodvallen als ik weet hoe te verzenden. blijkbaar een ander systeem als in dat andere programma.....echt geen idee.

1. Trui:
    25 mei 2017
    Leuk dat jullie elkaar weer gevonden hebben in Spanje. Geniet ervan en de groetjes van ons ook aan Pim en Anneke.
  2. Nanda:
    25 mei 2017
    Hier ook mooi weer, lekker in de tuin. We lezen de mail met plezier, ook de groeten aan Pim en An, doei
  3. Pian:
    25 mei 2017
    Wat een verhalen,maar de zon hebben jullie gevonden.
    Het is inderdaad niet een wereld plek,maar alles went toch.
    We hebben gisteren lekker bij jullie gegeten,nogmaals bedankt.
    Trui en Wim jullie ook de groetjes.
    Ook Jan en Nanda via deze weg de groetjes terug..
    We wachten op de volgende verhalen....
  4. Hans & Ruud:
    25 mei 2017
    Geniet van het Spaanse leven en de gezelligheid! Voor ons zit het er weer op.
    Groetjes (nog) uit Bangkok.
  5. Wim en Trudi:
    hallo Eijken

Ik heb toch een paar foto's gevonden. dus ze zijn wel te zien

Gr Wim en Trudi
  6. Madeleine:
    Grappig moeders! ;-)
  7. De beren:
    26 mei 2017
    Fijne tijd in het Zonnige Spaanse lieve vrienden .Groetjes voor allemaal vanuit het ook heerlijk zonnige ...Hardewijk.en een poot en lik van de Sjef
  8. Nels:
    Fijne vakantie vriendjes!!!