de laatste daagjes.....home!!

29 juni 2017 - Capelle aan den IJssel, Nederland

dinsdag bis.......

net toen de verhaaltjes " op de bus" zaten, ging het weer duidelijk veranderen... wat heet: veranderen..... donker, nog donkerder, beetje waaien, heeeel hard waaien, alles zo snel mogelijk naar binnen, een tornado op de camping, onweer, regen, hele harde regen. noodweer.......electra verdwijnt, iedereen zit in caravan en camper af te wachten wat het gaat doen. o jee.......bij buren verderop is een omgeknakte boom op hun camper terecht gekomen. met een buldozer worden de stam en de grote takken  voorzichtig van de camper  afgetild, een hele operatie, veel kijkers, en ondanks de flinke buien staan de meeste mensen met hun camera klaar.

de campingmevrouw, komt vertellen dat er zeker tot vanavond 11 uur geen stroom is. we noemen haar Liesbet, (naar een moeder van een van onze oudleerlingen, die ook  het spoor naar de tandarts bijster was )....verder... dat er overal in de omtrek veel  bomen zijn omgewaaid en best veel schade is ontstaan.

nou is zonder electra " echt kamperen", maar voor ons hoeft het niet... géén water ( ja buiten genoeg, regenwater. en wat blijkt even later...ook binnen regenwater, het komt met stralen uit het afzuigkapje?? veeemd, toch?) , kan de w c niet doorspoelen, geen bakkie koppie, slokkie water voor de pilletjes? no! en de accu laadt niet op! hopelijk gaat de mover het morgenochtend wel doen.....enfin... wat blijkt?: ècht kamperen is niks voor mij....

en wel vreemd is, dat in het sanitaire blok de lichtjes wèl aan zijn......

intussen woensdag de 28e...

.......nog steeds geen electra. half acht, gelukkig daglicht, dus we hebben gewoon licht zonder kaarsjes aan te steken. da's lekker zeg! weer geen bakkie!! maak  aar wakker : "zitten wij nou alleen zonder? of andere people op hetzelfde kastje nou ook?"

op onderzoek, naar de receptie..... na een minuutje :mannetje op fietsje, mét sleutel voor het kastje, draait knoppie om en zie!! er IS prik!!

eerste handeling: nespresootje aan, en mmmmm mmmmm... een lekker koppie koffie.

makkelijk voor de afwas, het teiltje is al vol geregend.

het is droog, een flauw zonnetje, maar heerlijke temperatuur.

zag die novaboy er gisteren uit als een pas gewassen zonnetje, nu één grote zooi van afgewaaide dennennaalden, takjes en blaadjes.

toch nog half 10 voor we goed en wel rijden. bestemming is de belgische grens, bij Charlesville, vervelend, wat we ook invoeren ....onze frederik wil good ge good over parijs... en dat willen wij JUIST NIET. dan zetten we hem maar uit ( eigen schuld, dikke bult) en rijden, zoals vroeger op de borden.

Moulins, Nevers, Clamency......Auxerre...... alles via de smalle kleine route, door -tig dorpjes ( max 50 p u) , maar wel een gezellig glooiend landschap, onafzienbare bouwlanden met mais, tarwe, enz.. schieten niet op, maar genieten van de omgeving.

kennelijk het kersenparadijs hier: -tig stalletjes langs de weg met de héérlijkste kersen. daar gaan we eens dankbaar gebruik van maken. 2 kilo maar.... zou we een hele kist willen kopen, maar.... hoelang gaan die goed blijven?

als aat spierballen van het stuurdraaien en ballonkuiten van het remmen en gasgeven heeft,  kiezen we toch maar - al is het een eindje om- voor de grote weg. niet helemaal naar charlesville, zoals gedacht, maar naar Chalons en Champagne, nog een stukje voor Reims.

we vertrouwen maar weer eens blindelings op fredje, het laatste stuk over de A5 /A?? vergeten!!

half vier: we leggen aan, het heeft hier gegoten, overal plassen, gelukkig naast plekken op gras, ook plaatsen op kiezels.

de inhoud van het vriezertje in de afvalzak, koelkast drogen, water stroomt eruit.

eten vanavond in het campingrestaurant. benieuwd wat ze te bieden hebben......

5 uur..... donker, waaien en ja hoor wederom echt vreselijk weer, zoiets als gisteren, maar zonder onweer. hozen,  hozen, hozen...... alles snel hermetisch sluiten, hééé ..het afzuigkapje geeft weer water!.....

gehesen en geprezen , nog ff een potloodje, want je weet maar nooit, half zeven òp naar de resto.  een soort loket.... mensen in een winterjas aan een tafeltje.... geen deur als ingang...?? hè?? , helemáál geen restaurant, gewoon een friteskot. nou ja!!. kunnen wel iets bestellen en meenemen! zoho, da's een feestje.

terug naar onze nova en alles uit de voorraadkast. ook leuk " restjesdag", waar -volgens anneke -,ons moeder elke week aan deed, ik herinner me dat niet echt.

dvd-tje van bert visscher kijken, half elf: de baas moe van de lange rit, en mar van het niks doen, naar de kooi. morgen vroeg op, 470 km te gaan.

donderdag 29ste.

kwart voor 7, een plasje! wat heet! een plasje! sta met mijn voeten in een grote plas.

wat is DAT nou weer. licht aan...... voel voel.... komt van het dakluik. zeikienat, drup drup , hele rand vol met water. da's effe  minder. nou DAAR weer! het houdt maar niet op met dat overtollige regenwater binnen.

roep arie, springt uit bed en gaat met doeken, keukenrollen en sponsen aan de gang om het meeste water weg te deppen. je kunt er ook zo lekker makkelijk bij.....opstapje naar binnen en een blik werpen waar het 'm nou precies in zit. moeilijk moeilijk..... geen idee. thuis op de lange ladder de diagnose maar eens stellen.

eigenlijk drupt het niet meer..... tot we aankoppelen..... en soort waterval komt opeens van het dak af. waar heeft dat water zich verzameld? weten we niet, patient wordt nader onderzocht op lekplekken.

mis bij de afwas een borrelglaasje. zoek zoek, waar kentiewezu? arie in de vuilniszak tussen alle papieren proppen (van het deppen)  graaien.... ppff gelukkig, toch gevonden.

9 uur, en route. lekker vroeg, vandaag mag frederik jan zich eens helemaal uitleven, we gaan doen, wat hij zegt. start al byzonder, moeten door een zone commercial heen, niet zeuren: maar DOEN! chapeau! prima gedaan, al heel snel op de goeie weg.

eerste stuk druk, smal. daarna auto route péage .... veel vrachtverkeer. ligt het aan de donderdag?

tanken, maar niet eten, doen we op een volgende "air", waar geen tankstation is.

nooit niet eentje tegenkomen, dan toch maar op een pleisterplaats met benzine.

erop, maar ook weer eraf, zooo slecht aangegeven, rondjes van de zaak, over de weg, nog eens over de weg, terug bij af, nieuwe poging.... weer datzelfde rondje. we geven de moed op! volgende stek dan maar.

die is ZOO druk, geen kans om ergens te parkeren met die 720 meter achter ons aan. derde poging, intussen aan de geeuwhonger, het lukt.

rondweg bij brussel beredruk, en.... kennelijk in de verkeerde baan.

half vier... THUIS!

acht weken vakantie zitten er op.

we hebben het heerlijk gehad, kijken terug op een gezelllige, ontspannen, tijd ....gedeeltelijk  doorgebracht  met broertje en schoonzusje, veel lukastochtjes, heel veel stranddagen, schitterend weer, leuke en aardige reacties op mijn verhaaltjes, lekkere uit - en thuisetentjes, gelezen, gepuzzeld, gekaart......

kortom: toppie!!

1. Denise:
    30 juni 2017
    Welkom thuis, wel weer balen van de regen binnen, bah! Genoten van de verhaaltjes. Thx!
  2. Nanda:
    30 juni 2017
    Welkom thuis, bedankt voor de leuke verhalen, we hebben ze allemaal gelezen, jananda
  3. Trui:
    30 juni 2017
    Fijn veilig weer thuis. Wat een commotie de laatste dagen. Maar ja het kan altijd erger gelukkig geen boom op je dak.
  4. Pian:
    Welkom thuis,luitjes..
    Wat hebben jullie de laatste tijd wat meegemaakt joh,dan was het met ons maar saai he.
    Maar wees blij dat jullie er zo zijn afgekomen,wel veel regen en onweer storm gehad,geen hagel??? dat inbrak nog aan.
    Maar nu weer lekker thuis,in ander eigen bedje...zeker weer zalig.
    En nu komt de rotzooi,wassen strijken,opruimen....en naar de caravan dokter v de mover..
    Sterkte weer de komende tijd he.
    Tot horens,zien????
    Groetjes v broer en schoonzus...xx