maandag dinsdag woensdag donderdag vrijdag 19,20,21,22 en 23 juni

25 juni 2017 - Millau, Frankrijk

maandag 19, dinsdag 20 , woensdag 21 en donderdag 22 juni. en dan ook vrijdag er maar bij.

maandag.

de verwachte goede nachtrust kwam niet helemaal uit, wel voor arie natuurlijk, zoals gewoonlijk " als een blok", maar moi.... draai draai.....wakker wakker.... moet zeker weer wennen aan de nieuwe woonomgeving.

mieren... shittebit.... van die piepkleine op het keukenblok. waar kommuzu vandaan?

eerder nog geen last van gehad, ff informeren bij de " leuke" buren. yes!! ook last, van alles gestrooid, gespoten, zijn daarna weggebleven.

aar met het - een paar jaar geleden aangeschafte spaanse -verdelgingsmiddel aan de slag. duimen dat de familie niet alsnog komt logeren.

eerst eens een wifikaartje aanschaffen, het kost de kop niet en is toch wel handig. plus.... kan ik straks mijn verhaaltje versturen.

het waait hier behoorlijk. maar temperatuur prima, zon overgoten, dus alles op lukas en naar het strand in de baai vlak bij de camping.

we worden een partijtje van dat strand  geblazen, niet gewoon meer, gezandstraald, maar we blijven zitten. ojee, petten vergeten, da's effe minder.

het is maar een kleine baai, gisteren was het een gekkenhuis, mannenetje aan mannetje, parasolletje aan parasolletje, vandaag valt het mee.

zit me  wel al lezend en puzzelend te verheugen op de douche straks, al dat zand uit haren en van het lijf spoelen.

zandvrij aan de borrel met een blokje emmentahler.

dinsdag.....

lukas weer vol met strandattributen..... naar het strand bij de boulevard in het centrum. eerst kilootje kersen bij het lieve " fruitvrouwtje"

oh! dat ziet er veel leuker uit, groot, en plek genoeg om aan de waterlijn te parkeren.  wel een behoorlijk windje, overigens meer dan welkom, zodat onze overjarige parasol het zwaar te verduren heeft. met een beetje kunst-en vliegwerk

krijgen we hem telkens weer aan de praat....

aantal keren in de grote , bijna warme, plas. zelfs aar waagt zich wel één hele keer in het water. in deze baai kun je meters en meters lopen zonder dat het diep wordt.

prima plek, voor herhaling vatbaar.

vanavond niks zelf aan de kook/bak/braad, maar -op aanraden van de aardige buurman -een verse pizza van de pizzeria vlak naast de camping. niet echte pizzafans, maar voor een keer... én omdat ie warm wordt aanbevolen....toch eens proberen.

te voet erheen... zoek zoek...... zien niks wat op een pizzeria lijkt.....geen volk dat ervoor  in de rij staat......o. ja toch! maar helaas!!!! cerrado. wat nu? restaurant? maar voor hier te vroeg, dus geen people op het terras. niet aantrekkelijk, dan maar thuis iets uit de vriezer sleuren. gehaktballen, (voor de derde dag op rij...... ) bevroren in de koekenpan.

praatje pot met de aardige buurvouw,-man. hebben vandaag in een heel goed, leuk, gezellig restaurant gegeten in "Torroella de Mongrit", waar je voor €18 een prima driegangen keuzemenu geserveerd krijgt. lijkt leuk om ook eens te doen.

woensdag... 21.. langste dag...

.. dan maar meteen vandaag. klein ontbijtje voor de eerste honger, om half elf lukas in de wielen voor ritje  naar Torroella de Montgris, maar veel te vroeg voor het" menu del dia " ,dus eerst door naar Estartit, nostalgie alom.

bekende ( wel behoorlijk drukke) CB weg met aan weerszijde veel fruitplantages, mais, natte rijstvelden en hier en daar wat tarwe?haver?gerst?   geen idee.

Estartit: het bekende winkelstraatje, met tientallen leuke winkels, met kleding en allerhande hebbedingetjes.

eerst de pinautomaat, dan pas wat scoren. geslaagd, zeg maar,  en voor aar: geen leuke broek of hemmetje, maar een fummetje pour hommes.

druk druk in het dorp.....zelfs nu al in het voorseizoen ( in de zomermaanden grote kans dat het dringen geblazen is om zelfs maar een winkel binnen te komen  ) terrasje... in de schaduw.

half twee, opstappen, terug naar Torroella naar restaurant Mirador.

dat ziet er leuk uit..... is ook hotel, in een oud kasteel. buiten helaas al volgeboekt, maar binnen in een gewelf, airco volop aan, wel plek.

veel keus, lekkere wijn, goede bediening, nagenoeg alles bezet, kortom: een gezellig lekker maaltijdje. zou voor herhaling vatbaar zijn, maar .........gaat niet lukken w b tijd.

twee jaar geleden kwamen we ook uit Estartit via dezelfde weg ( er is er trouwens maar één) toen reden we in de stromende regen met rond om  overal onweer en bliksem. en nergens mogelijkheid om te schuilen. het heeft drie dagen geduurd voor onze jacks droog waren.

maar nu: prima weer, beetje wind, maar dat is juist lekker.

toen we zondag op deze camping arriveerden, werd ons een "welkomstdrankje en een tapas" aangeboden. daar gaan we vanavond maar eens gebruik van maken.

kunnen drankje kiezen, dus niks niet een glaasje sangria, en toevallig ook nog live music op het terras. was ff leuk....

donderdag.

de boze buurman is druk aan het afbreken . hoopten dat ie vrijdag zou vertrekken, maar schijnt pas zaterdag. wat een boerenkarhengst is het toch!

aat heeft zijn spulletje zo eens bekeken, zal een behoorlijke dobber voor ze worden om eruit te komen, volgens aat is ie gek genoeg om óf onze caravan te raken, öf -als we er niet zijn- onze poten op te draaien en onze nova een zetje te geven.

't zal toch niet waar zijn.

de strandsessies lopen op hun eindje. vandaag en morgen nog, dan zaterdag een gepland ritje naar Ampuria Brava en aan de boodschap..... ook al ziet het er niet erg stranderig uit, toch lukas opgebonden en naar boulevardplaya.

zonnetje is wat minnetjes, maar brandt desondanks behoorlijk.

de grote " basar oriental", waar het in spanje van wemelt, moet ook nog bezocht.

arienie, maar marjawel.  opbrengst is matig.....genoeg te koop, maar hebben we het echt nodig?? nee dus!

de wonderpan uit de doos, speklappen erin ( aat), lofsalade met veel fruit  ( mar)....

met de aardige buuv een glaasje, haar -niet van zijn stoel komende - man brengt zijn eigen glaasje mee, da's lekker voordelig.

en dan is het alweer vrijdag.

eerst aan de boodschap voor de volgende dagen. tjeetje...... da's stom!! weten opeens niet meer hoe we bijnde mercadona moeten komen. aen in dit geval leiden er niet echt veel wegen naar Rome..... dire keer hetzelfde verkeerde rondje. .. pppf pppf vragen aan een spaanse señiora: zijn er intussen vlak bij.... yes!!

kar vol, vanavond een dorade! mmm verheug me er nu al op.

alles in koelkast en vriezertje, strandspullen verzamelen..... toch een middagje playa.

dubbel genieten, want laatste strandsessie, denken we.

even een fel windje....parasol overlijdt, nu zijn de balleinen zo in de war, niet meer te repareren.

de avonden zijn heerlijk, de " echte" spaanse zwoele....... zoals we ze van vroeger kennen, in de heetste maanden van het jaar.

genieten van het visje, nòg lekkerder dan de vorige keer.

bij kaarslicht, voor deze korte periode geen lampjes opgehangen, een spelletje "skipbo" .

de boze, vreselijke buren hebben een verstandelijk gehandicapte zoon bij zich, die ze volledig aan zijn lot overlaten. ze gaan elka avond langdurig uit eten en laten dat jong alleen achter, die dan wacht tot die vreselijke vader en moeder met de pizzadoos terugkomen zodat hij dan ook eindelijk kan  eten. " vreselijk"  dus....bewijs geleverd.

n.b. ff over de  aardige andere kant "zitbuurman"  : hij zit te zitten, komt niet van zijn stoel, rookt echt permanent ( eigenlijk geen aansteker nodig) , drinkt van alles door elkaar, maakt niet uit: als er maar alcohol in zit, zo zegt ie zelf, leest niet, puzzelt niet, doet de hele godganse dag helemaal niks, de nada, houdt niet van het strand, zit hier al jaar en dag op deze zelfde camping, is 70, lijkt eerder 85..... zijn enige dagtaak is ( zittend op zijn stoel, dat wel) dat beetje vaat afdrogen, dat zijn schattige vrouwtje , nadat ze het spulletje heeft afgewassen, naast hem neerzet op tafel. ziet ie vanavond ook nog kans om daar onder uit te komen ook.

vandaag en morgen een catalaanse feestdag " san juan". veel , heel veel, en vooral heeeeel hard, vuurwerk. er wordt geknald op het leven.........zoals bij ons op oud en nieuw. zal er iets van slapen komen?

1. Denise:
    25 juni 2017
    Je komt af en toe maar rare lui tegen, haha!
  2. Madeleine:
    25 juni 2017
    Wij maken altijd direct 'plaats delict' met het mierenpoeder om wielen en pootjes! Nooit mieren in de caravan.
  3. Janneke:
    25 juni 2017
    Weer prachtige verhalen. Ik smul er van. Maar over die gehandicapte zoon, zijn ouders dan natuurlijk, dat snijdt me door de ziel. Wat een engerds!
  4. Annie en Hendrik Jan:
    25 juni 2017
    Wat zullen jullie bruin zijn!!
    Heerlijk hè. Wat sneu zeg voor die gehandicapte zoon.
    Er lopen rare snuiters rond op deze aard.....
  5. De beren:
    25 juni 2017
    Had ze gemist Mar ..de verhalen..Zo gezellig om de campong verhalen te lezen.Heerlijk he Mar..iedere kampeerder zijn verhaal.
    Geniet gewoon weer verder he van lekker eten/drinken/strand/zon en zee...we willen ook!!!
  6. De beren:
    25 juni 2017
    P.s begrijp ik nou goed dat jullie nu in Millau zitten.