27 28 en 29 ste mei

30 mei 2017 - Canet de Mar, Spanje

27 28 en 29 mei

zaterdag.
de " vakantiesardientjesdag"  vandaag.
met 4 aan de boodschap bij de spikkiesplinternieuwe Mercadona. druk..... druk...... alles ziet er gelikt uit, artikelen keurig in hun vakken, maar je loopt je platvoeten voor je alles gevonden hebt. zo dacht ik: om het frituurpannetje te vullen zou het handig zijn om  "vet" ipv "olie"  te  gebruiken. helaas, dàt schijnen de spanjolen niet te kennen. maar... voordat je dáár achter bent....
arie bij de afdeling " vis" , scoort precies de laatste twee en halve kilo.
wagentjes vol, kassa gaat redelijk snel, prima... des te eerder zitten de vrolijke eijkjes op het bekende terrasje.
te laat terug op de kampong om nog een rondje strand te doen, er moet vis schoongemaakt en fruitsalade gemaakt, door de mannen dan, en dat neemt wel een uurtje of wat.
alles klaar voor de "baksessie".... de skottelbraai uit de Santa Fé..... helaas!!!! stukkie staaf met gasslang ontbreekt..... dat gaat 'm dus niet worden. no problem, de electrische toverpannen doen het altijd.
ook deze keer weer een heerlijk maaltje.... de buren voor achter tussen naast ook een visje proeven, wij 4 genieten. bedankt mannen, dat hebben jullie weer goed voor mekaar gefabriekt.

zondag 28.
sombertjes, windje, lijkt geen strandweer.
lukas in de wielen: richting Calella. 't weer knapt intussen wat op. het zonnetje komt er voorzichtig door.
Calella...... nououou dat is ff wat anders dan het slaapdorpje Canet. veel volk, nog meer souvenirwinkeltjes, stikt van de restaurantjes met terrasjes..... hier en daar staan zelfs mensen in de rij om een plekkie in het restaurant te krijgen. op zich gezellig om daar een uurtje rond te lopen, maar om er drie weken vakantie te vieren..... om een beetje nerveus van te worden.
terugweg, alles over de N11, geen andere mogelijkheid, maar verkeer valt mee en bovendien houdt iedereen zeker rekening met en afstand van  de scooters.
toch nog een uurjte op het strand bij de jachthaven van Arenys.  veel spaanse people a la playa, want domingo!!
kijk zo maar eens , zonder reden, op mijn mobiel..... berichtje van anneke.!!!wat kentu wezu?? " morgen verhuizen".......hun buurtjes vertrekken maandag, dan kunnen wij die plek , volgens afspraak bij de receptie, betrekken. hieperde piep!! gaan we uit onze benarde "ophokpositie"  bevrijd worden.
geen gemeenschappelijke dis, wel een spelletje kaart samen.

maandag, alweer, de volksverhuizing.
zelfs mijn arie om 9 uur al in de weer. voorbereidingen, dwz afbreken van alles wat staat, hangt en is vastgeharingd. deel van de inboedel staat bij de overburen( p en a) op het terrasje, en heel veel ( wat heeft een mens zo al niet staan in zo'n voortent)
op eigen plekkie nummertje 107, langs de Assense buren, die ons dagen hebben lastiggevallen met 24 uur per dag de radio tè hard aan te zetten. zijkanten van de omnistore eraf, omnistore naar binnen......poten in, mover erop.....nu is het
wachten... wachten.... geblazen.....tot de plek vrij komt. bijna geneigd om de mensen soort van  "weg" te kijken, we willen verder......
pppf ppf, gedag, goeie reis, .....en daar gaan ze!
de overtocht verloopt goed, pim aan de afstandbediening, iedereen kijken of er en passant geen bomen (of anderszins) geraakt worden, prima! pecies pesas! daar waar ik hem hebben wil. wat een heerlijke wereldstek zeg.
pim en aat werken als paarden om alles weer zo snel mogelijk op te bouwen.
vloerkleed erin, spullen van her en der terug op hun plaats...... half één is de klus geklaard. bedankt mannen, we zijn BLIEDE.
niet veel zon, toch naar de beach. is er overigens een heerlijke temperatuur.
ik zal vandaag koken, beloofd de heerlijke in de diepvries zittende biefstukken te serveren, maar..... shittebit! vergeten uit de diepvries te halen. sorry, dan maar langs de super voor gepaneerde vissen en meteen die aardappeltjes voor de frituur.
omdat de " french coffee"  laatst zo tegen viel en zo onwijs duur was, hebben de vrouwen verzonnen er vanavond eentje ( of twee) op het restaurantterras van de camping te gaan nuttigen. lekkerder en ook nog goedkoper,
inderdaad: heerlijk, veel slagroom,  mmm mmm, en veel cointreau.......twee lijkt te veel, maar gaat er toch wel in.

1. Pian:
    30 mei 2017
    Het was weer allemaal lekker en gezellig.
    De kaartpot gaat ook goed,nog even en we kunnen naar ......ha ha.
    Het was ook heerlijk strand weer,en ons duifje was er ook weer.
    Doei doei tot het volgende verhaal.
  2. Denise:
    30 mei 2017
    Mmm, jaloers, sardienen
  3. Hans en Ruud:
    31 mei 2017
    Hoi, het klinkt weer heel gezellig allemaal. Geniet er van en we hopen dat er veel zon komt!
  4. De beren:
    31 mei 2017
    Als ik jou verhalen lees Mar..krijg ik zo'n zin in kamperen..Heerlijk!!
    geniet weer verder met z'n 4..