30 en 31 mei.....1 juni

4 juni 2017 - Canet de Mar, Spanje

30 31 mei en 1 juni
5 voor 7.......drup drup drup......vogels op het caravandak? nou, niet dus!! regen.
eruit, alles snel van de lijn, want wat doe je met die natte zooi?
het blijft kletteren, zeiltje voor de voortent, warme kleren aan.
hangt bij de doucheruimtes een aankondiging dat rond de klok van 11 een spuitwagen op de camping komt om de veelvuldige luis in de bomen te verdelgen. en dat alle ramen en deuren gesloten moeten zijn, dat de spullen zo veel mogelijk binnen moeten staan en eventueel wasgoed van de lijn afgehaald dient te worden.
verder....alsdat je v a 11 tot ongeveer 1 uur je maar beter uit de voeten kunt maken.
een snel ontbijtje, vóór elven verlaten we de kampong.
met de auto, want ... regen immers.
naar de super in Arenys, "eroski" ( geen russische vloek, maar de naam van de winkel).
op het gemakkie, moeten de uren vol maken, wagentje vol.
een rondje met de auto beetje het binnenland in. achter Arenys een agglomeratiedorp, piepieklein, wel heel oud.  opeens! nou ja., schijnen we in LURDES te zijn. en op de Cami de Lurdes te rijden. wat kentut wezu? toch een soort bedevaartplekje, mariabeeld, brandende kaarsjes, verder een giga - lijkt wel- recreatiepark met tientallen betonnen tafels met van die betonnenhalf ronde banken erom heen. grappie, tòch nog in een soort van Lourdes geweest.
back op de camping: is heel die spuitwagen niet verschenen. of we om half 3 maar weer willen verdwijnen.
met zijn vieren òp naar Calella, terrasje met een tapasje.en uiteraard een glaasje.
half vijf opnieuw terug: nòg bezig met spuiten, of we maar in het restaurant een drankje willen gaan  drinken (op kosten van de organisatie, dat wel)
half zes... eindelijk naar nummertjes 120 en 121. te laat om nog  iets van een maaltijd te verzinnen, gaan aan allerhande lekkere frituurhappen en een visschnitzel. met veel te veel wijn.
als afsluiting die zaaaalige french coffees, ook weer teveel.

de laatste van de maand
alweer drie en een halve week van huis.
een doorwaakte nacht.... niet geslapen, neem me voor morgen geen druppel te drinken....
tjeetje..... alles, maar dan ook ALLES plakt plakt plakt. de luisjes zijn kennelijk met al hun kleverige lijfjes in katzwijm naar beneden gevallen . dat wordt eerst flink soppen, gelukkig gaat die zooi er met een beetje lauw water gemakkelijk af. eerst lukas, die er van boven tot onder  vol mee zit, dan de wasmolen, de lijnen en alle knijpers. een lappie over de ramen. naar de auto kijken we maar niet, dat zal een wasstraatje worden.
wel heel mooi weer, dat dan weer wel.
op naar de bekende plek op de playa. op luukje, de vrolijkjes met de bolide.
zooooo stil op het strand, ongelooflijk.
en zooo leuk, sinds een dikke week komt een gehandicapte duif ( kan nauwelijks vliegen , kapotte vleugel , en een ongelukkig pootje) ons steeds opzoeken. dan krijgt ie piepstukjes chips, of kruimeltjes brood, die hij gretig wegwerkt.
vandaag in geen velden of wegen te zien! hè nou, hij zal toch niet in de duivenhemel zijn aangekomen?  maar na een half uurtje.... daar komt ie aanstrompelen. schattig toch. komt telkens een stappie dichterbij, nog net niet uit je hand eten.
drie keer de zee in om ff af te koelen (solo-optreden, heb geen meeleggers, helaas)
tijd vliegt... half zes richting Globo Rojo.
hapje, en géén drankje. dwz ìk niet, de rest van de familie drinkt er lustig op los.
vanavond zoveelste deel van de serie " the fall" gekeken. zijn al bijna vergeten waar het ook weer precies over ging.

donderdag 1 juni, het visseizoen wordt geopend( tenminste dat was vroeger zo)
hè nou, onze strandduif laat zich niet meer zien. hoopvol en gewapend met stukjes brood en crackertjes arriveren de eijkjes en de vrolijkjes op hun vaste plekkie a la playa. we zullen hem weer eens bijvoeren en op krachten laten komen.
verdraaide nekwervels van het rondkijken.... helaas geen GIJS, zoals we hem intussen noemen.
zoals ik al eerder vertelde, is het " vlakbijstrand" niet zo aantrekkelijk om er te komen, dus elke dag 4 kilometer lukassen. soms stoeltjes, badlakens, koelboxje, tas met boekjes, geld, sleutels, puzzels in en op de mand achterop, tas tussen aries voeten op de treeplank( lijken dan wel een open vrachtwagen hihi). andere dagen  nemen pim en anneke onze stoelen mee in de auto.
overigens een heerlijke stranddag, inimini windje, volop zon en een glad zeetje.
vrouwtje eijk is wel weer de enige die regelmatig een plons in de grote plas neemt. je kan er niet meer dan één meter staan, dan opeens  heel diep..... één voordeel: je bent meteen "door". twijfel en bibberen niet mogelijk.
we eten veldsla vandaag, lekker, met worstjes.
zoek zoek zoek: nergens sla in de koelkasten te ontdekken.he nou! eitje al gekookt....
gelukkig bietjes in huis, tweede keus, maar net zo lekker.
maar eerst de borrel op vrolijkterras, met kaasjes en worst, eigenlijk niet zo van de hongerige.... bietensalade en worstjes  veel te veel...komt mooi uit: morgen eten we er weer van, lekker een makkie.
wel nog een gaatje voor de frenchcoffee, voor an 2 voor mar 1. en de mannen een espressootje mèt....
ons plekkie is precies op een hoek, waar iedereen langs komt op weg naar het sanitair. veel people maken een praatje.... en zo! komen we nog eens wat te weten.
altijd handig.....o a
voor een regendag is een in Mataro gelegen groot overdekt winkelcentrum een goede dagbesteding. dat houden we in gedachte......a.s. zondag, zegt " weer on line" gaat het " op zeker" regenen.

1. Marianne Bakker:
    4 juni 2017
    Wat een belevenissen alweer. Heerlijk weertje meestal en lekker strand.
    Gelukkig overal broertjes van de Lidl. Gezellig bourgondisch met zijn viertjes.
    Moet je ook nog poetsen op de vakantie.
    Nog veel plezier.
  2. Frenk@Barbara:
    5 juni 2017
    Spectaculaire avonturen toch weer. Genoeg en heerlijk te eten maar vooral te drinken Het is tenslotte vakantie. Maak er verder nog wat moois van zodat wij kunnen meebeleven. Veel plezier