dinsdag, woensdag, donderdag , vrijdag....6,7,8 en 9 juni

11 juni 2017 - Canet de Mar, Spanje

dinsdag 6 ,woensdag 7 ,donderdag 8 en vrijdag 9 juni.

omdat ons eethuisje woensdags gesloten is, en.... omdat we toch nog een keer de
échte " del dia" willen genieten, vandaag aanschuiven bij het leuke vrouwtje bij Pica Pica.
stuk minder bezet, zeker nu wij er al om één uur aanschuiven. blijkbaar ligt "vanaf twee uur"  toch meer in de lijn van het spaanse " tussen de middag" gebeuren.
jammer, maar in de "door de week keuze"  géén paëlla, waar we nou juist zo'n trek in hebben.
dan maar  een lekker gebakken visje, vooraf een bordje mosselen en met de wijn is wederom niks mis.
badpakken al aan, na de lunch uitbuiken op de playa.
ziet er zonovergoten uit, op naar ons eigenste plekkie.
nog geen half uurtje later.... zon weg, (maar wie verschijnt plots wel?: GIJSSIE himself! )dikke vette wolken en een behoorlijk frisse wind.
t-shirts aan, badlaken over de benen... vinden we dit nog leuk?
we houden het nog een dik uur vol, verdwijnen bibberend  resp.in de santa fé en op lukas naar onze stekken.
niet de bedoeling om deze avond nog veel te eten, maar pim zorgt voor een bordje lekkers, dat met veel smaak naar binnen gaat.

woensdag.
mannen naar de plaatselijke "babaria" . komen allebei behoorlijk " kort" terug. vrouwtje eijk druk in de weer met de huis-tuin-en keukenschaar om alle vergeten nog niet geknipte uirstekende haren te verwijderen
daarna flink aan de boodschap: maar liefst drie supers in. op zoek naar verse  roggenvleugels. helaas: geen succes, dan maar dorades, ook lekker.
gemeenschappelijke maaltijd, met gemeenschappelijke inbreng en inzet.
gezellie..... afsluiten met een potje " skipbo" met wel altijd dezelfde verliezers, snik.
één klein voordeeltje: de pot is weer 20 urietjes rijker.

donderdag 8 mei.
voor vanavond geen vlees, toch maar eens kijken bij de " vlak m de hoek" super, de DIA. nouou daar is niks mis mee, geweldige sortering, vers en fruitig ziet het er uit.
ff snuffel snuffel in de vershoudvakken bij de zuivel...eh?... helaas voor aar: géén verse melk... en daar leeft mijn arie, naast bier jenever wijn en whiskey, voornamelijk op. daarvoor dus naar een verre super.
een zalmmootje , want de zak met kleine peentjes moet op, geen plaats meer in het vriezertje. vis lijkt me daarbij toch het meest geschikt.
het zal niet waar zijn: dit lijkt ECHT strandweer!!!
al bij twaalven met alles erop en eraan richting haventje van Arenys, de vrolijkjes, zoals altijd ,onze stoelen  mee in de auto, wij de rest op de scoot.
heerlijk heerlijk heerlijk.... deze dag kan niet meer stuk. gelukkig een windje, zodat het goed is uit te houden. GIJS kondigt  zich na een poosje ook weer aan, doet zich te goed aan geroosterde mais ( met een tropisch smaakje) en chipjes. meneer moet niks hebben van " gezond" , want stukjes appel, blauwe besjes, een kers......haalt er zijn snavel voor op.
afzakkertje op het campingterras, waar echt geen hollebol te doen is.....waar kennuzu hier van leven? om de inkomsten voor de firma wat op te schroeven  nog een tweede rondje ( en alleen DAAROM! ha ha)

vrijdag de negende alweer....
het gaat opschieten.... morgen alweer 5 weken " en route".
kil, winderig, zonloos......hoy no playa .
pim en an naar een outletcentrum, zo groot dat het op een volwaardige stad lijkt.
wij....ook leuk! op lukas via het binnenland naar Mataró. heb arieboy toch zó ver gekregen om dan in dat giga winkelcentrum aan te leggen, hij op een terrasje en ik aan de winkel. alle moeite uiteindelijk tevergeefs: grote winkelgebeuren nooit niet tegen gekomen.
maar wel het " oude centrum" . leuk leuk, met zo'n grote brede , herkenbare hoofdstraat,  gezellige winkeltjes, maar ja: twee uur, dus alles hermetisch op slot.
uurtje om, boulevard aan de andere kant van de spoorlijn, gaan we niet doen. da's toch jammer dat al die stadjes en dorpjes aan de kust, altijd door de rails van het strand worden gescheiden. altijd eerst zoeken naar een overgang of een tunneltje om
er te komen.
op de heenweg de CV 5031 gevolgd, willen dezelfde weg terug  vinden. één hele keer een aanduiding, daarna: zoek het zelf maar uit. en ja hoor! het zal de eijkjes niet gebeuren: opeens rijden we op een oprit naar de te betalen autoweg. sh.....t! da's niet goed, eng, gevaarlijk en... verboden. terug niet mogelijk dus ijzereheinig doorrijden...... pppf ppf gelukkig is er daarna meteen een afrit naar de N11, waar lukas wel mag.
beetje zoekwerk, kaart erbij..... het gaat lukken, bordje " st Andreu de Llaveneres... en?? een gezellige terrasje. biertje/zerootje. helm op, jas aan en gaan. bbbrrr koud. via san Vicenc, een lux dorpje met een super golfbaan, via honderden bochtjes tenslotte verkleumd in Arenys de Munt, Arenys naar Canet, waar we en passant nog effies bij Pica Pica informeren op welke dagen er WEL paella wordt geserveerd. op zaterdag en zondag, blijkt. bedankt, je ziet ons een van de dagen. adios.
veldsla met lamsjes, verkeerd gekozen bij de slager, keus uit twee soorten, dacht: neem de duurste, zal het lekkerst smaken, maar ariekok moet er meer dan de helft afsnijden en tijdens het eten gaat er weer een helft af aan beentjes en vet.
door calamarisringen uit het frituurpannetje vooraf uiteindelijk ruim voldoende.
kwart voor negen voetbal : nederland-luxemburg in de vrolijke nova. wedstrijd iets minder vrolijk.... wel 5-0, maar spel niet om over naar huis te schrijven. of Dick Advocaat , de opvolger van onze wereldcoach Blind, wel blij is?? geen idee.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nanda:
    11 juni 2017
    Zitten lekker in de tuin, onder de parasol, warm hier.leuke verhalen en gezellig bij jullie met elkaar, groetjes
  2. Trui:
    11 juni 2017
    Hallo Eijken
    Het openluchtspektakel van de Vierschaar in Bergen op Zoom heet Shakespeare verliefd en is op 7-8-9 juli en op 14 en 15 juli. Willen jullie er nog naartoe en voor welke dag moet ik dan kaartjes bestellen. Leuk dat jullie het zo leuk hebben en genieten. Groetjes van ons.
    Ik hoor het wel.