van 10 tot en met 14 juni

15 juni 2017 - Canet de Mar, Spanje

zaterdag precies 5 weken en vacances, 10 juni. zondag, maandag .dinsdag en woensdag de 14 e

grootste deel van de vakantie achter de rug, òp naar de laatste drie weken.

we volgenn "weer on line"  nauwkeurig, willen niet op de terugweg in een kou- en/of regenzone terecht komen.

hier vandaag strakblauw, weinig wind.... typisch weer voor de playa.

zeker als het op de camping eigenlijk te heet voor het mooi is, waait er op het strand altijd wel een piepklein afkoelingswindje, plus de parasol en af en toe een plonsje (helpt tegen oververhitting).

genieten maar....drukker dan anders, maar niet te vergelijken met zandvoort op een zomerse dag.

onze GIJS!! daar komt ie weer aan gehinkelepinkeld. in blijde afwachting van de maïsjes. de spanjaarden zijn kennelijk niet dol op rondfladderende duiven, want kijken soms met afkeurende blikken naar de " vrolijke eijkjes" , die dat beest regelmatig van voer voorzien!  een vreselijk vervelend spaans jongetje heeft zelfs het lef om ons vriendje  op te jagen.... weg is ie! hopen dat hij niet voorgoed uit onze buurt blijft, het is toch ons strandpleziertje.

echt een heerlijke dag, wel onder het solletje, de mannen, de diehards, niet, die willen bruiner dan bruin worden. nouou , die arie, ziet intussen al weer bijna zwart.( tòch turks / marokkaans ? bloed?)

onderweg terug naar de camping ⛺️ , even langs het restaurant Pica Pica  om voor morgen een tafeltje te reserveren. voor vier, om twee uur.  muy bien, adios.

aan de borrel, in de schaduw,  daarna eindelijk aan de van-huis-meegebrachte biefstukken. wij leveren het vlees, de vrolijkjes een heerlijke fruitsalade.

bedenken ons dat eigenlijk "thuis eten" vaak lekkerder is dan " uit eten".

hoewel... bediend worden ook zijn voordelen heeft.

domingo.

wasdag. alle vuile spullen in een grote tas, €5.50 aan klein geld in de aanslag en òp naar de spiksplinternieuwe machines.

uurtje wachten, daarna € 5.00 voor de droger. weer uurtje verder. intussen ontbijten

( niet te veel want straks het " festivos menu especial ". hopelijk ook de heerlijke paella van vorige week, die we toen , hè nou, niet gekozen hebben.

vanaf afgelopen vrijdag worden we hier een litlle gestoord van honderden motoren, kennelijk hierheen gekomen  voor een groot motorspectakel in barcelona , allemaal franspeoplemen, schitterende blinkende zware apparaten, maar met een evenredige hoeveelheid decibellen. een deel van de groep verblijft op onze camping, op zich rustige lui wel, maar als het zooitje de tent verlaat, vergaat horen en zien je.

de kampong ligt aan de N11, schijnt de route van een en ander te zijn, alsmaar herrie van de lawaaipapegaaien.

we melden ons  klokke twee bij Pica Pica om binnen aan de uitgekozen tafel het "feestmenu"  te nuttigen.

ontvangst allerhartelijkst, lekker koel, wijn oke, maar....... het eten op zich!., laat wel wat te wensen over. de geitensalade  stuk minder dan vorige week en de paella, waar we ons alle vier zo op hebben verheugd, is ronduit niet geweldig....smakeloos....vet.....weinig inhoud....... hè dat valt tegen. houden allemaal een flinke hoeveelheid van ons bordje voor gezien, wat de aardige vrouw haar wenkbrauwen doet optrekken?? terminado?? si si!!

alle strandbenodigdheden al in de auto, in a hurry naar de playa. maar druk... druk...!

geen plekkie  om te parkeren. dan maar ergens dubbel, spullen eruit en.....ons  tussen nòg meer people dan gisteren settelen.

nauwelijks wind, bloedje heet, zelfs onder de parasol, dus regelmatig dompelen. ben nog steeds de enige, dwz van ons vieren, want heel spanje dompelt ook.,., geeft niet mannen...., ik geniet!

zonde om vroeg terug te gaan, blijven tot 7 uur plakken.

in principe eten we na een middag " eetsessie" 's avonds nauwelijks meer, maar vandaag gaan de gefrituurde soort visstickjes met saus en een schaaltje van gister overgebleven vruchtensalade er goed in.

maandag 12.

zulk weer als het vandaag schijnt te worden, nog niet eerder gehad. wat je noemt: echt spaanse temperaturen.....windstil, strak  blauw en de zee zo glad als een kinderbilletje.

de vrolijkjes vertrekken al om elf uur naar het strand, nemen onze twee stoelen mee ( voor aar de grote, voor mij het kleine strandstoeltje)

wij eerst bij de DIA om de hoek aan de boodschap, BIER, het belangrijkste op het lijstje ( volgens mijn arie dan), verder eten voor vanavond en sixpack cola, want een koel colaatje gaat er altijd wel in op het strand .

maandag, people aan het werk, parkeerplekken te over.

wij met onze lukas nooit problemen, staan op het "motorparkeerstukje" nooit meer dan met twee.

het zand is gloeiend, voetzolen verbranden waar je bij staat/ loopt. en... dàt is super stom!! de waterschoentjes vergeten.

heb zelden zoooo'n glad helder zeetje meegemaakt, nodigt uiteraard uit om er zeer regelmatig in te stappen, (tot het waterlijn wel op  arie zijn campingklompen, want er is echnie op blote voeten te lopen.)

vandaag!! zij genoteerd!! gaan pim èn aat er OOK een keer in ! tjonge wat een waaghalzerij nou!!!

na de borrel... altijd te veel snackjes erbij, tijd voor de maaltijd, maar.... niemand zin om het te maken en weinig trek, dan maar een klein bordje gebakken spek ( pim)

met pindasaus. wel trek in een afzakkertje op het camping terras, waar wederom geen  gasten zijn. dat is wel een saai gebeuren, als je toch met zijn vieren zit, kun je net zo goed, voor minder geld, op eigen plekkie blijven.

dinsdag 13 juni

weten nog steeds niet wanneer we hier gaan vertrekken en zeker ook niet waarheen.

moeten we zo langzamerhand toch eens over na gaan denken.

we hebben nog wel even te gaan, dat wel, en de camping hier, het weer, het strand en de zee zijn subliem, maar eens moet je je toch gaan voorbereiden, cq. opruimen, schoonmaken, enz enz. alleen dit laatste  weerhoudt je al om erover te denken.

moeten rekening houden om NIET vlak voor of IN een weekend op een volgende camping aan te komen.... de spanjaarden hebben nogal de gewoonte om hun weekenden op een camping door te brengen. m a w : òf morgen of donderdag vertrekken, òf pas zondag.

ietsje meer wind, die bij deze temperatuur zéér welkom is, maar ook vandaag uitgesproken playaweer. het grove zand ( of denk eerder " fijn grint") is zooooo heet, er is een dosis moed voor nodig om vanaf je stoeltje de stappen tot de zee te maken. in ieder geval slippers aan.......en zo snel mogelijk in dat heerlijke ( volgens de mannen, die er eindelijk vandaag ook één hele keer in gaan, ijskoude!!!) water.

uitsluitend in de schaduw van de parasol, is al heet genoeg. mannen blijven hele dag in de bloedzon zitten, moet zeggen: ze kleuren niet alleen aardig op, maar  vooral arie trekt de aandacht van veel strandgangers: " is het er nou WEL of NIET eentje uit de binnenlanden van afrika?" zo ja: lopen er veel broers van hem op het strand kleurrijke afrikaanse kleden te verkopen, gemaakt in India, dat nou weer wel.

vandaag wel een borrel, maar geen snackjes, anders wordt er, net als gisteren, weer niet gekookt en gegeten,

een spelletje in de open lucht ...... zo'n heerlijke spaanse avond. en wie verliest er wederom! uiteraard: vrouwtje eijk!! je moet de kaart krijgen hè! volgens broertje is het meer een kwestie van " brains"

woensdag 14.

spannend: vandaag krijgt michelle de uitslag van haar examen. we gaan het laat in de middag wel horen. vroeger werden alleen de "zakkers" en de "herren" gebeld, maar nu krijgt elke leerling een telefoontje.

na rijp beraad gister besloten om zondag hiervandaan te vertrekken naar ?? daar gaan we het nog over hebben.

de vrolijkjes gaan dan ook de tent verlaten ( moeten op tijd weer op hun besproken plekje in Raamsdonk staan),  kunnen we zaterdag nog gezellig een afscheidsetentje doen in?? waar??? geen idee.

het belooft over de dertig graden te worden, maar eerst op lukas naar de   Mercadona voor de groene potten bodycreme, waar ik - niet alleen mezelf- maar ook veiendinnen een groot plezier mee doe. whiskey ZONDER  (aat whiskey ) ILAY, want daar vallen de gaten van in je sokken. en bij gebrek aan sokken ( streng verboden in de zomer, hihi)

in je maag.

de zware dingen, bier, water en cola straks bij de DIA om de hoek bij de camping.

pas om half drie on the beach. stilte voor de storm. want na drieën komen de spaanse strandbezoekers gewapend met coolboxen, en parasols het strand met ons delen.

de zee is stukkie woeliger dan zondag, maar ook vandaag is het weer vaak: plompie in... plompie uit. en zelfs mijn aar waagt zich erin. wel alsmaar roepend:,  koud! koud!

wat een watje, het is echt HEERLIJK.

regelmatige blik op mijn mobile......michelle zou via sms verhaal doen van " wel of niet slagen". en ja hoor!! een berichtje! GESLAAGD..... geweldig, van harte meisje, we zijn trots op je.

dat wordt vanavond op het restaurant terras trakteren!

1. Denise:
    15 juni 2017
    Van harte met Michelle!!!
  2. Trui:
    15 juni 2017
    Gefeliciteerd Michelle Job heeft een Her.
  3. Nanda:
    15 juni 2017
    Feliciteer Michelle van ons, veel strand plezier
  4. De Steentjes:
    15 juni 2017
    Allereerst gefeliciteerd met Michelle. Verder is het nog wel uit te houden in de warmte? Zo te lezen wel met plompie in en uit. Hier ook (afwisselend ) hele mooie dagen. Verder niets schokkends gebeurd nog kleinkinderen met eindexamens. Geniet nog maar van alles, mooi weer, lekker eten en drinken en de gezelligheid. En voor later een goede terugreis.
  5. Frenk@Barbara:
    16 juni 2017
    Hiep hiep hoera voor Michelle Daar moeten jullie zeker op drinken .
    En voor de rest goed uit te houden in die hitte. Beter zo dan .
    Weer veel plezier op jullie volgende plek.
  6. De beren:
    17 juni 2017
    He Eykjevriendjes,

Gefeliciteerd met jullie Michelle.Super goed joh..Heerlijk dat jullie zo genieten. Zijn benieuwd langs welke route de la france de lange terugreis gaat voeren.Geniet van het laatste weekend met 4.
    Dikke knuffen voor het ( v) olijke viertal.