12 13 en 14 mei

15 mei 2017 - Saint-Malo, Frankrijk

12 13 14 mei
saint malo. wat een  mooie vestingsttad . binnen de muren ( intro muros)   mooi bewaarde gebouwen . met hééél  vééél super deftige winkeltjes, bijna tè veel, waar ik eigenlijk geen poot binnen durf te zetten. een  eenvoudig hemmetje voor 150 urietjes, gaat de eijkjes ietsje te ver. en arie zegt: ik hèb al een hemd!
grappig, ook hier weer al die bootjes op dat eindeloze droge. straks liggen ze allemaal weer  te dobberen op het water.
om het vakantieverhaaltje te kunnen versturen, een espressoootje en een colaatje light bij de Mac voor de internetsessie.
een lumineus idee: dat ik het lek boven zou hebben door 10 euro op te waarderen bij vodafone. helaas.... nul beweging.
word een beetje moedeloos, te meer  omdat ik een mifi bij iedereen en alleman zo warm heb aanbevolen. niet wetend dat voda , blijkbaar, in france niet ( of nog niet ) werkt.
ja hoor, madeleine, TOCH!! een lidl gevonden. boodschap voor twee daagjes, helaas  voor de baas: GEEN verse melk. morgen naar LECLERC.
ff bij het "naast de camping" restaurant ( met uitzicht op de baai) langs voor een blik op de menukaart. zeer van de prijzige, een bordje moules en huitres, komt zo in de buurt van de 46 eurootjes. niet echt een doordeweeks prijsje. weet je wat...... we bakken zelf wel een lekker eendenborstje .
camping niet verkeerd. aardig nederlands sprekend vrouwtje, grote plekken, gloeiend heet water en... diervriendelijk:  in de doucheruimte een zwaluwnestje met stelletje piepende jongen. pa en moe zitten met ogen op steeltjes hun jonkies te bewaken en vliegen om en om uit voor een hapje fastgood.
niet koud, regenachtig, af en toe wisselend een druppie of een flinke  plensbui.

13 mei
bellen naar de ANWB, je weet maar nooit ( aanrader van Pim). eindeloos mb's verslindend gesprek, naadje van de kous ( hoe lang, hoe breed ,welke kleur ,welk merk) alsdat we een ander nummer moeten bellen. vol goede hoop ......een movercentrum en een nederlands sprekende man. tweede naadje van de kous:
sorry geen vestiging in frankrijk??? dààr zijn we nou ECHT mee geholpen.
zelfs aan ons "platina lidmaatschap" helpt geen moedertje lief.
Cancale, een kustdorp hier 10 km vandaan. klinkt als leuk in de oren. wat een nikscentrum. de baai en de stranden wel mooi, maar de verwachting net zo iets te vinden als in het ommuurde Malo........in de verste verte niet.
Dinard aan de overkant van de baai van Malo, valt ook niet bepaald in het putje.
( het IS zaterdag, maar het had evenzo goed VRIJDAG de 13e kunnen zijn)
passeren een gigawinkelcentrum " la Madeleine" . allemaal winkeltjes , waarvan eentje een Orangeshop....en één héééle grote Carrefour.
toch maar zo'n simkaartje kopen bij Orange, want zonder internet is super lastig. (op de camping voor één uur, die je niet kunt onderbreken, vier!., euro)
people in de rij om aan de beurt te komen, drukte van belang, alsof ze de spullen cadeau doen. zeker een half uur verder, arie's humeur zakt met de minuut verder af,
met handen en voeten , plus de mifi, uitleggen wat we willen. kan allemaal, kosten, kaartje plus 1 gb, samen €25. oke doen we. mag ik dan uw paspoort even scannen?
paspoort? wel? sorry hebben we nodig.oh! in de  caravan, wel een rijbewijs. helaas.....
zonder paspoort geen kaartje.
dan maar melk, wijn, roggenvleugels, stukje pate en wat ander spul inslaan en òp terug naar de nova.

zondag moederdag, de 14 e.
wat een schitterend stukje frankrijk, dat bretagne. een wandelroute langs de baaien over een soort schiereiland. knikkende knieën, diepe, héél diepe, afgrond langs de smalle paadjes vol rotsblokken. durf al lopend niet om me heen te kijken, super listig.
ff stilstaan... en zie!! wat een magnifiek uitzicht over de vele eilandjes en zee.
behalve dat, ook het zonnetje zit mee. foto's, films, je kan er niet genoeg van krijgen.
het is het gevoel, dat we hier min of meer  " verplicht"  staan wat het minder plesant maakt, want in feite een uitstekende vakantie bestemming. grote brede stranden,
de mooie falaisekust, de leuke oude dorpen, en last but not least: de waanzinnig goed camping, met uitzonderlijk grote plekken, kokend heet water, genoeg ampère, en twee toegangshekken naar het west- en het ooststrand.
wijntje, nootje,biertje op ons uitgebereide privé terras.
smullen van de roggevleugels, die onze chefkok maar weer uitstekend bereidt heeft.
fillempie kijken van een show van bertje visscher.
de wekker op 7, op tijd( half tien)  bij de caravanspecialist  zijn.
er komt NU een caravan binnenrijden.... ZOoo groooot heb ik niet eerder gezien, een dubbel asser, zeker 8 meter lang en helemaal beschilderd alsof ie in het hoge riet staat in verschillende kleuren groen. zien er 2 kids uitkomen, vast allebei hun eigen kamer en bahroom en in geval opoe ook mee mag, ook voor haar een eigen boudoir.

1. Frenk@Barbara:
    15 mei 2017
    Wat een vakantie zou moeten zijn is nu een grote ergernis. Hoop dat alle ellende gauw wordt opgelost en dat de echte vakantie kan beginnen.
  2. Janneke:
    15 mei 2017
    Mooie omgeving he? Wij zijn min of meer verliefd op dat stukje Frankrijk. Hoe heet jullie camping bij St Malo? Hopelijk kan men jullie helpen met de mover.
  3. Pian:
    15 mei 2017
    Nou,ondanks de ellende toch een gezellige omgeving,mooie camping,goed strandje.
    En niet te vergeten leuke winkeltjes
    Ik hoop dat ze het vinden van de mover,en anders nee toch geen nieuwe.
    Eerst een nieuwe accu,en nu dit weer.
    Wij hebben enorme goeie WiFi,blijft erin zitten,ook voor Pim..en gewoon op je stoel of binnen in de caravan echt te gek.
    En wat blijkt Wim en Ali hebben hier ook al eens gestaan..en vonden het goed.
    Alles staat en hangt weer.
    Nu genieten,wat we al gedaan hebben hoor.
    Groetjes en tot horens he,of mails of op de reismee.xx
    Broer en schone zus.
  4. Madeleine:
    15 mei 2017
    Pff, was bijna van de leg ;-)....... haha
  5. Nels:
    17 mei 2017
    zit in st Piet met Leen en Janneke! al de hele week prachtig weer 29 graden, water ook al heerlijk! en gelukkig is Feyenoord kampioen en HC Rotterdam bijna!! dus mijn week ie weer goed. Zondag weer {alleen} naar huis L en J gaan door naar eigen stek. wens jullie verder heel mooi weer en geen gezeur met w/mifi knuffel Nels