6 7 en 8 mei

9 mei 2017 - Ieper, België

vakantie 2017
6 7 en 8 mei

6 mei 2017 , kwart over negen precies.
een vriend zette  onlangs nog op fb: " het ligt niet aan mei!"
helaas ... wel aan MIJ! nl.....mar zet al - tig jaar  de caravan met de mover op de meest kleine plaatsjes neer, heeft daar een soort van handigheid in gekregen.  nooit een probleem, altijd keurig pesiespesas op zijn plekkie.
vandaag: de garagemuur gaat  niet opzij.....pats,boem,kras......  beschadigde rechter voorkant ( aar zegt: ik poets 't er wel uit, pppfff), en een gescheurde handgreep .( aar zegt: is vervangbaar ) ....ach, je vakantie kan  maar smetteloos beginnen nietwaar?
klokke tien over tien: aangekoppeld, gedag aan de buren, en gaan..... het avontuur tegemoet. nou ja, avontuur!? het wordt een ritje belgisch westvlaanderen. 230 km only.
de temperatuur loopt langzaam op, de meter wijst zelfs 16.5 degrees.
even voor gand ( zeg: gent) een bammetje.
half twee ter plekke: hieperdepieper we zijn in "ieper"
camping gesloten, gaat pas om 16.00 uur weer open. staan zóó pontificaal voor de slagboom, dat in- en uitrijdend verkeer onmogelijk is.
ff een rondblik..... kijk nou : een check-in apparaat!! da's handig.kaartje erin, 40 urietjes armer . en een inrijkaartje eruit. als ie het doet, tenminste, want wat aar ook onderneemt, er komt géén beweging in de slagbomen. van aardige medekampeerders lenen we de kaart, .. de slagboom omhoog, en wij binnen.
plekje? kiezen voor A12, leuke stek, op een hoek, naast gehandicapte belgen,
( tenslotte is het de week van de  gehandicapten, dus dat komt super uit)
de eijkjes installeren het boeltje, voor zijn roodkoperen, een frisje in de zon op eigen terras. tot.... ja tot....... er een "Hobbystel" binnen komt rijden, en beweert dat wij op hun plek staan. oh?? laten hun resereringbonnetje ( uit de automaat) zien, en inderdaad, geen speld tussen te krijgen: A12. de eijkjes nooit niet een bonnetje gezien? oh? bij de automaat! vergeten mee te nemen. tjeetje da' ff minder. bonnetje ligt er nog met??nummertje A1!  staan we dus duidelijk verkeerd.  staat net het hele handeltje en om nou weer alles af te breken.
oke, doen een ruil, no problem, een deal!
naar Ieper, de pieper, slechts kwartiertje spazieren ( staat er in de brochure), wij  een dik een uur ( verkeerde route)
kijkrondje, terrasje, gezellige drukte...... back to de plek.
wel duwend achter één van de twee rolstoelen, komen de buurman en dochter nl tegen, zitten allebei in zo'n ding, je gaat het niet verzinnen.
blijkt dat campingmevrouw over de rooie is ( zegt "hobbystel" ) heeft bij hun geklaagd, door de wisseltruc kan zij haar klus niet klaren  enfin..... enz enz...wordt het TOCH verhuizen? ..òp naar de receptie.
sorry en uitleg, met ieders goedvinden  geruild, enz enz.
vrouwtje is super aardig, regelt het hele gedoetje, niks niet kwaad, en maakt alles met het "hobbystel" in orde.
ppff vrede.

zondag 7 mei
waanzinnig lekker geslapen, aan de nespresso en de ereader.
even een probeerseltje of de MIFI wil werken. NEE dus! wel aansluiting, maar kan niks binnen halen. morgen naar een vodafonewinkel. nu zondag en zo wie zo zal in het wereldgebeuren van IEPER geen vodafonewinkel aanwezig zijn en zeker niet open.
ieper is een vestingstad, leuke wandeling over de vesting..... kil, koud en zwaarbewolkt, maar..... altijd positief blijven... het regent NIET, tenslotte.
avondsessie: om 8 uur de dagelijkse " last post". (sinds 1928 in zwang)
noodgedwongen vroeg aan de dis, veldsla met inktvisringen ( die naar alles smaken,
behalve naar inktvis)
imposant gebeuren, honderden peoplemen ( busladingen vol engelsen en schotten)
staan achter dranghekken geduldig te wachten op dingen die komen gaan.
8uur exact: drie blazers blazen de last post, een engelsman mompelt iets  onverstaanbaars , mensen met kransjes en boeketjes, een schots koor , het engelse volkslied en last but not least de drie blazers again. 25 minuten spectakel ... en de ceremonie is voorbij.
kacheltje op 1000,  niet warm te stoken, plaid over de benen, eerste deel van een serie ( follow the money) kijken...... slaaaaaap.

maandag 8 mei. 9.5 graad met regen, zo'n vieze natte.
vandaag is hier de  ofiiciële bevrijdingsdag.
waarom steeds niet warm te stoken inside? gevonden!!:::: dakluik staat al sinds zaterdag wagenwijd open. hoe bedoel je: beetje dom?
nog voor tienen op weg naar??.... dieppe. 333 km  verderop.
onderweg de tank en de maag gevuld, alles voor z'n rood koperen.
half drie: arriveren op de camping " seasonnova entennemare" ( wie kan het verzinnen?) in Saint-Valery-en-Caux, ten zuiden van Dieppe.
temperatuur nog altijd niet boven de 10 graden, kil, koud, niet lekker.
camping lijkt leuk, plaats ook, ..... maar hoe gaan we erop komen? namelijk::::
mover?? geen beweging in te krijgen.  watkentdat nou weer wezu? hoop gepruts, nieuwe batterijen in de afstandsbediening.....een kleine reparatie met een verzonnen koperdraadje... en yes! geeft weer het gebruikelijke  geluid: dat wel, maar de motor van de mover geeft  nog steeds geen enkele sjoeche. aar op de knieën voor de nieuwe accu, die - mag ik hopen - niet af heeft laten weten.  bellen joop in holland ( onze caravanman). geeft aanwijzingen, aar volgt op. zo dooi als een pier.
gedwongen 7 weken aan de normandiekust  staan? nee hè!  maar hoe krijgen we met zijn tweeën dat gevaarte   een metertje van zijn plaats??
de eijkjes bennen een soort van in een dipje. maar....
morgen een nieuwe dag, nieuwe kansen.
wordt vervolgd

the

1. Denise:
    9 mei 2017
    Nooit saai met jullie verhalen, haha
  2. Janneke:
    9 mei 2017
    Jullie 1e berichtje en nu al weer zo veel gebeurd. Moest af en toe wel lachen, maar de mover is minder leuk. Hoop dat het wordt opgelost. Het wordt warmer dus de plaid kan dan weer weg.
  3. Wim en Trudi:
    9 mei 2017
    Vervelend dat de mover het niet doet en dat het weer maar snel beter (warmer) wordt.
  4. De Steentjes:
    9 mei 2017
    Nauwelijks de grens over en dan al zoveel meemaken, dat belooft wat de komende weken. Wensen jullie ieg veel voorspoed en heel veel mooi weer. Hier nog steeds niet lekker.
    Gr. W en M
  5. Madeleine:
    9 mei 2017
    Nog niet bij de Lidl geweest? ;-)
  6. De beren:
    9 mei 2017
    Ja hoor..Eykjes nog geen drie dagen weg..en alweer pech ( dat rijmt) flink balen maar wel weer mooie verhalen ( rijmt alweer hihi).Hoop dat die stomme mover het snel weer doet joh. Grappig
    camping Etennemare..zijn we ook 2 dagen geweest in zomer 2014 ....Echt wel leuke omgeving ..wandeling naar het dorp..mosseltjes eten..Geniet ervan vrienden.
  7. Daaf en Marjolijn:
    10 mei 2017
    Heel vervelend voor jullie dat de mover (nog) niet werkt! Hopelijk knapt het weer ook snel op. Goede reis en heel veel plezier!
  8. Marianne Bakker:
    10 mei 2017
    Na alle bovenstaande opmerkingen heb ik er weinig meer aan toe te voegen.
    Heel veel plezier en belevenissen.
    l
  9. Nels:
    10 mei 2017
    tjonge tjonge wat een pech! Hadden jullie die vakantie wel verdiend??? Hoop dat alles beter wordt! KNUF
  10. Pian:
    14 mei 2017
    Hoi hoi,we hebben WiFi...
    Wat een ellende allemaal,we hopen dat het allemaal snel op lost.
    We staan in Spanje op z'n plekje ,een leuke camping en dadelijk voor Moederdag op de camping een hapje eten.
    Cadeautjes gekregen lief hoor.
    Veel liefs van ons.